En la primera llista de recomanacions musicals per al "Molt personal", Marçal Ramon, acordionista i cofundador i director artístic de l'Orquestra de Músiques d'Arrel de Catalunya (OMAC), ens explica com es va introduir en el món de la música. L'audició passa per "La Balanguera", "La muixeranga d'Algemesí", "El ball pla d'Olot" i "Ocult natural", amb un tutti final que heu d'escoltar.
ESCOLTA-HO ARAL'acordionista Marçal Ramon ens parla, en la segona llista de recomanacions musicals per al "Molt personal", dels seus referents musicals. I ens ha dit: "Els meus referents són músics que han treballat molt al llarg de la seva vida i ara, amb les noves generacions de músics, se'n veuen els resultats." L'audició passa per "Elogi a a faràndula" (Jaume Arnella), "Bruc" (Cobla Catalana dels Sons Essencials), "No pateixis, vida, que ara vinc" (Pomada) i "Pregària per fer ploure" (El Pont d'Arcalís).
En la tercera llista de recomanacions musicals per al "Molt personal", preguntem a Marçal Ramon, acordionista i cofundador i director artístic de l'Orquestra de Músiques d'Arrel de Catalunya (OMAC), què podria millorar la situació de la música tradicional catalana. L'audició passa per "Cant del Poble" (Riu), "Vou, veri, vou" (Pitxorines), "Sona el tambor" (Arnau Obiols) i "Per castellanes i basques" (Trèvol).
En la quarta llista de recomanacions musicals de Marçal Ramon, acordionista i director artístic de l'OMAC, sabrem per què li agraden tant les gloses i l'art de glosar. L'audició passa per "La salve de l'auia" (La Nova Euterpe), "L'havanera" (Eliseo Parra), "Vajotada" (Tazzuff) i "Glosa a Menorca" (Anna Ferrer).
En l'última llista de recomanacions musicals de Marçal Ramon, acordionista i cofundador i director artístic de l'Orquestra de Músiques d'Arrel de Catalunya (OMAC), sabrem com es distreu el nostre convidat quan no està tocant l'acordió, fent de director artístic de l'OMAC o treballant en l'Arxiu de Músics per la Cobla. L'audició passa per "Glosa de l'antic ball de donzelles de Granollers" (Josep Maria Ruera); "Vallgorguina" (Eduard Toldrà), "Transfiguracions" (Lluís Gual) i "Angoixa (Enric Casals)".
En la primera llista de la mezzosoprano barcelonina Mercè Bruguera, la nostra convidada ens explica els seus inicis musicals a l'Escola IPSI i la importància d'un cor com el Cor Vivaldi, on va cantar fins als 17 anys. L'audició passa per la sardana "La Maria de les trenes" i "La sardana de les monges", i per la música de F. Schubert ("Ständchen") i Rossini ("Petite messe solennelle": "Agnus Dei").
La mezzosoprano Mercè Bruguera ens parlarà, en la segona llista de recomanacions musicals per al "Molt personal", del seu pas per l'ESMUC, on va estudiar durant dos anys, abans de guanyar una beca per anar a la Royal Academy de Londres. L'audició passa per la música de Johann Sebastian Bach ("Komm Jesu komm" i Passió segons sant Mateu: "Buß und Reu"); W.A. Mozart: Rèquiem ("Recordare"), i Couperin ("Lliçons de tenebres").
La mezzosoprano Mercè Bruguera ens explica, en la tercera llista de recomanacions musicals per al "Molt personal", que una de les seves peces preferides és el "Messies", de Handel, una peça per la qual sent una gran fascinació i que, precisament per això, podria cantar cada dia. L'audició passa per la música de Georg Friedrich Händel ("El Messies": "He was despised"); Purcell ("If music be the food of love"); Purcell ("The Fairy Queen": "The plaint") i Herbert Howells ("King David" (poema de Walter de la Mare).
La mezzosoprano barcelonina, establerta a Londres, Mercè Bruguera, canta habitualment a l'església de Sant George de Londres, a prop de la casa de Händel. En aquest programa ens explica una de les principals dificultats de cantar en una església anglesa. En l'audició sentirem les nadales "Once in Royal David's City" i "O come all ye faithful"; i també música d'Orlando Gibbons (motet "Drop drop slow tears"); Herbert Howells ("Like as a hart") i Kaija Saariaho ("Nuits, adieux").
En l'última llista de recomanacions musicals per al "Molt personal", la mezzosoprano Mercè Bruguera reflexiona sobre què significa per a ella cantar. L'audició passa per la música de Vaugham Williams ("Sancta Civitas"); J. S. Bach, BWV 11 ("Ach bleibe doch, mein liebstes leben"); Duruflé (Rèquiem: "Pie Jesu"); H. Duparc ("Chanson triste") i Jonathan Dove ("Flight").
En la primera llista de recomanacions musicals del compositor barceloní Blai Soler, el nostre convidat ens parlarà dels seus inicis en el món de la música: des dels estudis de violí al Conservatori Municipal de Música de Barcelona fins a les classes amb Eva Graubin, que van ser uns anys de formació i descobertes. En l'audició, sentirem música composta pel nostre convidat ("Quintet de clarinet") i també música de Beat Furrer ("Spur per a piano i quartet de corda"), Leoš Janá¿ek (Sonata per a violí i piano) i Galina Ustvolskaya ("Grand duet per a violoncel i piano").
El compositor barceloní Blai Soler viu a Londres, on va anar a estudiar violí al Royal College d'aquesta ciutat. En la segona llista de recomanacions musicals per al "Molt personal", el nostre convidat ens explicarà com va anar guanyant terreny el món de la composició en la seva vida. L'audició passa per la música de Johannes Brahms (Concert per a piano núm. 2); Serguei Prokófiev (Concert per a violí núm. 1), Pierre Boulez ("Mémoriale, per a flauta i conjunt") i Maurice Ravel (Concert per a piano en sol major).
En la tercera llista de recomanacions musicals per al "Molt personal", el compositor barceloní Blai Soler, establert des de fa anys a Londres, ens parla de com és el seu procés de composició. "Les idees em venen a poc a poc. Trigo temps a fer obres perquè el període de gestació és llarg, però molt arrelat. Són idees profundes, ineludibles en mi...", ens ha dit. L'audició passa per Franz Liszt (Simfonia Dante), Gustav Mahler ("La cançó de la terra"), Gérard Grisey ("Quatre chants pour franchir le seuil", núm 2, "La mort de la civilisation"), i Igor Stravinsky ("Les noces").
El compositor Blai Soler ens explica com és la seva vida a Londres: "Des que vaig estudiar composició, la meva vida l'he enfocada en la composició. Jo, sobretot, busco temps per poder compondre." L'audició passa per la música de György Ligeti ("Lontano"), Claude Debussy ("La mer"), Arnold Schönberg ("Cinc peces per a orquestra", núm 1), i Blai Soler (5è moviment de "Sol").
En la 5a llista de recomanacions musicals per al "Molt personal", el compositor barceloní Blai Soler ens parla de l'obra compositiva de George Benjamin, compositor, pianista, director d'orquestra i professor durant uns quants anys de Blai Soler. L'audició d'avui passa per la música d'Alban Berg ("Wozzeck"), George Benjamin ("Into the Little Hill"), Richard Wagner (preludi del "Parsifal") i W. A. Mozart ("Don Giovanni").
En la 1a llista de recomanacions musicals d'Ada González, la primera ballarina del Ballet Nacional de Romania, a Bucarest, ens parla de com es va introduir en el món del ballet. L'audició passa per quatre moments del ballet "Romeu i Julieta", de Serguei Prokófiev, que agraden especialment a la nostra convidada i que interpreta l'Orquestra de Cleveland dirigida per Lorin Mazel.
La ballarina Ada González, actualment primera ballarina del Ballet Nacional de Romania, a Bucarest, ens explica en aquesta segona llista de recomanacions musicals per al "Molt personal" com va entrar en el circuit professional del ballet. L'audició passa per la música de dos ballets de Piotr Ilitx Txaikovski: tres moments d'"El llac dels cignes" i un de "La bella dorment".